Selasa, 15 November 2011

~TEMAN MILIK HATIKU~

Bismillah....

Sungguh kenikmatan dan keasyikan bila Allah menghadirkan hamba-hambaNya yang datang menyapa dan mewarnai hidup yang bergelar "teman" terasa hari-hari lebih bermakna, ceria, dan berbunga.

Sampai tidak terfikir hakikatnya setiap pertemuan itu seterunya yang sangat hampir dan sering memerhati adalah perpisahan. Kadang-kadang sampai menitis air mata mengharapkan agar kehadirannya berpanjangan dan jika berpisah jauhkanlah. Namun, kehendak itu seperti melanggar fitrah kejadian kerana pertemuan itu pasti akan menemui perpisahan seperti mana hidup dihantui dengan kematian.

Hakikatnya, hanya Allah yang tahu sejauh mana rasa sayang dalam hati pada hamba Allah pilihanNya yang menjadi pilihan hati. Keredhaan Allah juga menduduki tempat yang utama untuk persingahan bila mana hati dan fikiran tidak bertindak selari dan dikotori nafsu syaitan yang merosakkan.

Allah aku menyanyangi saudara seagamaku, "teman" ku kerana Mu maka jagalah dia dalam redhaMu dan bagilah yang terbaik kepada nya di dunia dan akhirat.. Teman sejati membawa ke syurga.

“Sesungguhnya Allah SWT jika mencintai seorang hamba, maka Dia memanggil malaikat Jibril dan berkata: “Wahai Jibril, aku mencintai orang ini maka cintailah dia!” Maka Jibril pun mencintainya, lalu Jibril mengumumkannya kepada seluruh penduduk langit dan berkata: “Wahai penduduk langit, sesungguhnya Allah mencintai orang ini, maka cintai dia.” Maka seluruh penduduk langit pun mencintainya. Kemudian orang itu pun dicintai oleh segenap makhluk Allah di muka bumi ini.” (Hadis Riwayat Bukhari)



~Dedikasi khas buat "Insan Itu"~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan